27 October 2016

Cara Harum & Wangikan Bilik Tidur

petuaseharian.blogspot.com 
Petua Harumkan dan Wangikan Bilik Tidur

Bagi yang suka mencari kaedah lain daripada kebiasaan sememangnya ada cara yang mudah tanpa perlu mengeluarkan belanja mahal untuk membeli minyak wangi demi mengharumkan bilik tidur. Cuba amalkan panduan berikut : -

• Belah beberapa biji limau kasturi dan letakkan di setiap sudut dalam bilik. Aroma atau haruman daripada limau akan menyegarkan suasana bilik tidur anda.

• Jika terdapat banyak daun pandan di sekeliling rumah anda, cuba manfaatkan untuk dijadikan haruman bilik. Hiris daun pandan kepada potongan-potongan kecil dan letakkan di dalam bekas yang sesuai atau bungkus di dalam kain jarang. Letakkan pada sudut bilik atau gantungkan seberapa banyak yang boleh di beberapa lokasi strategik. Haruman pandan akan mengisi ruang bilik anda. Diulang.. bilik anda, bukan bilik saya hehe..

• Campurkan beberapa bunga-bungaan wangi termasuk daun pandan. Potong kecil-kecil kesemuanya dan jadikan seperti bunga rampai. Alah.. bunga yang selalu orang baling-baling kat pengantin baru tu. Letakkan di sekeliling bilik. Hasilnya, bilik akan terasa harum dan menyegarkan. Sebagai bonus, bila hidu bau bunga rampai tu secara tak langsung kita akan terasa macam pengantin baru juga.





search related: petua wangikan bilik, wangikan bilik, petua wangikan bilik tidur, petua wangikan rumah, petua wangikan bilik air, PETUA DAUN PANDAN, LIMAU KASTURI, Petua Wangikan Bilik, TIPS HARUMAN,tips wangikan bilik, Petuaseharian.blogspot.com Petua Seharian


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...